Osvrt na polusezonu u Bundesligi

0

Spustila se zavesa na prvi deo Bundeslige. Puni stadioni, dobri tereni, fantastičan dekor i veliki broj golova predstavljali su pravi užitak za sve ljubitelje najpopularnije sporedne stvari na svetu. Da bi utisak bio kompletan nedostajala je neizvesnost oko borbe za prvo mesto.

Minhenski Bajern šepuri se na vrhu tabele sa nestvarnih 14 pobeda i samo 3 remija iz 17 mečeva, što je nezamislivo i za lige daleko slabijeg rejtinga. Gvardiolina mašinerija delovala je kao da dolazi sa druge planete o čemu svedoče 41 postignut i samo 4 primljena gola tokom jeseni. Katalonski stručnjak pokupovao je maltene sve to vredi iz ostalih klubova i započeo svoju šetnju kroz elitno takmičenje. Taktika se menjala iz meča u meč jer Bavarci mogu da igraju i sa tri ili četiri igrača u poslednjoj liniji. Posed lopte je neverovatan, da se na prvi pogled postavlja pitanje: ‘Da li su Bajernu uopšte potrebni klasični štoperi’? U veznom redu odlazak Krosa i u većem delu sezone  nedostatak povređenog Švajnštajgera uopšte se nije osetio dolaskom Alonsa, koji je potpomognut mladim snagama Hojbergom i Rodeom bio neraskidiva spona između odbrane i napada. Svejedno je da li u navalnom redu igraju Miler i Levandovski ili iz drugog plana nailaze Roben, Gece ili Riberi, koji je doduše propustio nekoliko utakmica u startu, neminovnost je da će se mreža protivnika tresti nekoliko puta u toku susreta.

Navijači Bajerna sigurno će i u drugom delu prvenstva rado pratiti svoje ljubimce kako melju svoje suparnike, dok će ostali gledaoci verovatno menjati kanal zbog tendencije da utakmice šampiona Nemačke prelaze u blagu dosadu.

U borbi za plasman u Ligu Šampiona tenutno se izdvaja ekipa Volfsburga, čije je vitrine, ne tako davno, krasio trofej Budeslige. Vukovi su plenili ofanzivnom igrom i velikim brojem golova na svojim mečevima. Nastupali su u formaciji 4-2-3-1 i postigli 33pogotka. Izabranici Ditera Hekinga gotovo su u svaki duel ulazili spuštenog garda. Njihovi susreti obilovali su žestokim tempom, gde je Volfsburg uglavnom nadjačavao svoje rivale. Munjevita krila Perišić i De Bruin svaki na svoj način doprinosili su uspehu, Olić je pronašao novu mladost a udeo u uspešnoj polusezoni dao je čak i zaboravljeni Niklas Bendtner. Luis Gustavo održavao je stabilnost ekipe u vezi. Da bi iole pripretili Bajernu potrebno je da pojačaju defanzivnu liniju, ali pretpostavimo da je klub zadovoljan ovakvim stanjem stvari.

Od trećeg do devetog mesta na tabeli timove deli samo 5 bodova i tu treba tražiti ostale učesnike evropskih kupova u narednoj sezoni. Pored redovnih klubova u gornjem delu Bajera, Šalkea i Borusije Menhengladbah izdvojile su se ekipe Augsburga, Hofenhajma, Hanovera i Ajntrahta. Posebno zadovoljstvo bilo je gledati mečeve Hofenhajma i Ajntrahta. Kladioničarskim rečnikom gotovo svaki put bilo je više od tri gola i usput nekoliko zadivljujućih preokreta tokom igre.

Klubovi poređani od desetog do poslednjeg mesta bi prema sadašnjem stanju stvari trebalo da se bore za očuvanje prvoligaškog statusa. Nekada giganti fudbala u Nemačkoj poput Verdera, Štutgarta i HSV-a nastavili su svoje posrtanje i očekuje ih grčevita bitka za opstanak.

Najveće razočaranje svakako je Borusija iz Dortmunda, koja deli fenjer sa Frajburgom. Milioneri su osvojili samo 15 bodova. Pogrešna politika kluba i konstantna prodaja igrača, do juče glavnom rivalu iz Minhena, uzela je maha, jer je ekipa ‘pukla’ u konstantnoj borbi na dva fronta. Klop je veliki trener i fudbaleri koji nastupaju za Dortmund nisu zaboravili da igraju ali jednostavno u Bundesligi ništa nije funkcionisalo. Borusija je igrala izvanredno u Ligi Šampiona, gde se kvalifikovala za narednu fazu, ali po pravilu posle sjajne utakmice u Evropi usledio je krah u domaćem takmičenju. Upravi kluba ostaje da sačuva Rojsa, što iz ove perspektive deluje nemoguće, i napravi konkretan iskorak u dovođenju novih pojačanja, koji bi vratili klubu stari sjaj. Nekoliko vezanih pobeda bi mogle da spasu sezonu, ali ne smemo ni da pomislimo šta će se dogoditi ako se to ne ostvari.

Bundesliga se nastavlja 30. januara naredne godine duelom dve vodeće ekipe na tabeli.